Pomoc

Preverjanje v dveh korakih

Kako se prijavim pri preverjanju v dveh korakih?

  1. Prijavite se s svojim uporabniškim imenom in geslom.
  2. Če imate omogočeno preverjanje v dveh korakih, se bo pokazalo okno za vnos prijavne kode, ki vam jo bomo poslali na vašo primarno telefonsko številko v SMS sporočilu.
  3. Lahko izberete možnost Zaupaj tej napravi, in v tem brskalniku vam pri prijavi ne bo potrebno vnašati prijavnih kod.

Če ne morete uporabiti svojega telefona, lahko za prijavne kode uporabite nadomestne možnosti (rezervne telefonske številke in rezervne enkratne prijavne kode), ki jih določite v nastavitvah preverjanja v dveh korakih.

Kaj je Preverjanje v dveh korakih?

Preverjanje v dveh korakih pomeni visoko stopnjo zaščite vašega računa.

Pri prijavi boste potrebovali dve stvari:

  1. vaše uporabniško ime in geslo (nekaj, kar poznate) in
  2. prijavno kodo, ki jo dobite preko SMS sporočila (nekaj, kar imate).

Kako pogosto je potrebno vnesti prijavno kodo?

Lahko se odločite, da vaši napravi (računalniku, tablici, telefonu) zaupate in kode vam pri prijavi ne bo potrebno vnašati. Če se boste želeli prijaviti na drugi napravi, boste še vedno morali vnesti kodo.

Kaj pa če ne morem uporabiti telefona za prijavne kode?

Ne skrbite, določite lahko rezervne možnosti za prijavne kode.

Ali naj za prijavo uporabljam digitalno potrdilo ali preverjanje v dveh korakih?

Obe metodi zagotavljata enako varnost vašega uporabniškega računa, zato je izbira odvisna od vašega načina dela.

Digitalno potrdilo

Če uporabljate prijavo z digitalnim potrdilom, ga morate imeti pri vsaki prijavi »fizično« pri sebi. Lahko je potrdilo nameščeno lokalno, na pametni kartici ali USB ključku.

Če vedno dostopate z iste naprave oziroma imate na več napravah urejen dostop do digitalnega potrdila, potem je ta metoda za vas popolnoma ustrezna.

En uporabnik lahko za vstop v program uporablja eno ali več digitalnih potrdil.
Na primer v službi enega in doma drugega.

Eno digitalno potrdilo je lahko vezano le na enega uporabnika.
Na primer Maja, Teja in Janez ne morejo vsi uporabljati enega potrdila, recimo od podjetja.

Preverjanje v dveh korakih

Če digitalnega potrdila nimate, boste za prijavo uporabljali preverjanje v dveh korakih. Seveda lahko to metodo izberete tudi, če digitalno potrdilo sicer imate.

Za dostop s katerega koli računalnika oziroma druge naprave boste potrebovali:

  1. Svoje uporabniško ime in geslo.
  2. Prijavno kodo, ki vam jo bomo poslali preko SMS sporočila.

Če za dostop do programa ne želite biti omejeni z uporabo digitalnega potrdila, je prijava s preverjanjem v dveh korakih za vas prava izbira.

Prijavo si lahko tudi zelo olajšate. Določite lahko naprave (brskalnike), ki jim »zaupate«, in pri prijavi vam na teh napravah ne bo potrebno vnašati prijavnih kod. Če se boste želeli prijaviti na drugi napravi, boste še vedno morali vnesti kodo.

Zelo pomembno je, da določite rezervne možnosti za prejem kod, kadar ne morete uporabiti svojega telefona. Lahko ga pozabite, izgubite, izprazni se baterija …

Kodo vam lahko pošljemo na rezervno telefonsko številko (določite jih lahko več) ali pa uporabite rezervno kodo s seznama, ki si ga natisnete za take primere.

Kako omogočim preverjanje v dveh korakih?
  1. Prijavite se v svoj SAOP račun.
  2. V razdelku Preverjanje v dveh korakih izberite Omogoči.
  3. Vnesite primarno telefonsko številko za prejem SMS sporočil z enkratno prijavno kodo, ki jo boste potrebovali vsakokrat, ko se boste želeli prijaviti z naprave, ki ji ne zaupate.
  4. Vnesite kodo, ki je bila poslana v SMS sporočilu na vašo primarno številko.
  5. Lahko izberete, da vašemu računalniku oziroma napravi zaupate. V tem primeru vam pri prijavi na tej napravi ne bo potrebno vnašati kode.

Priporočamo, da vnesete še rezervne telefonske številke in si natisnete rezervne kode za primer, ko ne boste mogli uporabiti svojega telefona.

Kako onemogočim preverjanje v dveh korakih?

  1. Prijavite se v svoj SAOP račun.
  2. V razdelku Preverjanje v dveh korakih izberite Onemogoči.
  3. Zaradi varnosti morate vnesti kodo, ki je bila poslana v SMS sporočilu na vašo primarno telefonsko številko.
  4. Izberite ali želite izbrisati ali shraniti nastavitve (primarna in rezervne telefonske številke), da vam kasneje, če boste ponovno omogočili preverjanje v dveh korakih, teh podatkov ne bo treba ponovno vnašati.

Rezervne telefonske številke

Če iz katerega koli razloga ne morete uporabiti svojega telefona, vam lahko prijavno kodo pošljemo na rezervno telefonsko številko preko SMS sporočila.

  1. Prijavite se v svoj SAOP račun.
  2. V razdelku Preverjanje v dveh korakih izberite Rezervne telefonske številke.

Na tem mestu lahko dodajate, urejate in brišete rezervne številke.

Kadar ste pri prijavi pozvani za vnos prijavne kode, lahko izberete, da vam kodo pošljemo na eno izmed rezervnih številk.

Rezervne prijavne kode

Rezervne prijavne kode lahko uporabimo, kadar ne moremo prejemati SMS sporočil.

  1. Prijavite se v svoj SAOP račun.
  2. V razdelku Preverjanje v dveh korakih izberite Rezervne prijavne kode.

Vsako kodo lahko uporabimo za prijavo le enkrat.

Na seznamu so kode, ki jih lahko uporabimo za prijavo. Če je bila katera koda že uporabljena, je na seznamu prečrtana.

Ko vam začne zmanjkovati rezervnih kod, lahko na tem mestu ustvarite nove. S klikom na Ustvari rezervne kode se pripravi seznam 10 kod, vedno pa velja le zadnji set ustvarjenih kod.

Kode natisnite in jih hranite na priročnem mestu, na primer v vaši denarnici.

Kadar ste pri prijavi pozvani za vnos prijavne kode, lahko vnesete rezervno prijavno kodo.

Kako se prijavim z rezervno prijavno kodo?

  1. Ko ste pri prijavi pozvani za vnos kode, kliknite povezavo »Težave pri prejemu prijavne kode?
  2. Izberite možnost Uporabite rezervno kodo za prijavo in izbiro potrdite.
  3. Vnesite eno izmed rezervnih kod in kliknite Prijava.

Vsaka rezervna koda je veljavna samo enkrat. Na seznamu kod v nastavitvah preverjanja dveh korakih bo uporabljena koda prikazana kot prečrtana. Predlagamo, da jo prečrtate tudi na vašem natisnjenem seznamu.

Izgubil sem rezervne prijavne kode. Kako jih prekličem?

  1. Prijavite se v svoj SAOP račun.
  2. V nastavitvah preverjanja dveh korakih izberite Rezervne prijavne kode
  3. Kliknite Ustvari rezervne kode. Ustvarilo se bo 10 novih kod.

Vedno velja le zadnji set ustvarjenih kod.

V tem primeru se s kodo z »izgubljenega seznama« ni mogoče prijaviti v program.

Kako pošljem kodo na rezervno telefonsko številko?

  1. Ko ste pri prijavi pozvani za vnos kode, kliknite povezavo »Težave pri prejemu prijavne kode?
  2. Izberite telefonsko številko, na katero želite prejeti SMS sporočilo s kodo, in izbiro potrdite. Na seznamu so samo rezervne številke, ki so vpisane v vaših nastavitvah preverjanja v dveh korakih.
  3. Vnesite prijavno kodo in kliknite Prijava.

Pri vnosu prijavne kode dobim obvestilo, da prijavna koda ni več veljavna

Prijavna koda, ki se pošlje preko SMS sporočila, je veljavna le 30 sekund, kar nakazuje tudi grafični pokazatelj pod oknom za vnos kode.

Če ste vnesli kodo po preteku tega obdobja, koda ni več veljavna.

S klikom na Ponovno pošlji kodo na primarno številko, se bo poslala nova prijavna koda, ki velja naslednjih 30 sekund.

Na »zaupanja vrednih« napravah vam pri prijavi ni potrebno vnašati kode

Če imate za prijavo v SAOP račun omogočeno preverjanje v dveh korakih, lahko izberete, da vaši napravi (brskalniku) zaupate.

Na napravah, ki jih zaupate, vam pri prijavi ni potrebno vnesti prijavne kode.

Naprave, ki jim zaupate, lahko preverite v nastavitvah varnosti za vaš račun.

Uporaba piškotkov (cookies) za zaupanja vredne naprave

Ko izberete, da neki napravi zaupate, se ta informacija shrani v piškotek (cookie), ki si zapomni vaš spletni brskalnik.

Če na računalniku uporabljate za prijavo v SAOP račun več spletnih brskalnikov, boste v vsakem brskalniku morali izbrati, da napravi zaupate, ker vsak brskalnik uporablja svoj piškotek.

Izberem »Zaupaj računalniku«, pa moram še vedno vnesti prijavno kodo.

Preverite naslednje nastavitve:

  1. V brskalniku morajo biti omogočeni piškotki.
  2. Ste zbrisali piškotek?
  3. Imate v brskalniku nastavljeno, da se piškotki izbrišejo ob izhodu iz programa?
  4. Imate v brskalniku nastavljeno, da se piškotki izbrišejo po določenem času? Če je v brskalniku določeno, da se piškotek izbriše (na primer po 30 dneh), boste morali po tem času vnesti prijavno kodo.
  5. Brskate v “zasebnem” ali “incognito” oknu? V tem primeru brskalnik ne more dostopati do piškotkov, shranjenih na vašem računalniku.

Osebni podatki